Tot va començar sensibilitzant-nos amb una pregunta: “En què penses quan penses en el mar?”. També amb uns codis QR que ens van portar a descobrir notícies sobre què està passant a les nostres platges en els darrers anys: nombroses troballes de nius i rastres de tortuga babaua a les costes catalanes, pescadors que es troben aquests animals ferits per causes diverses i dades impactants sobre la contaminació per plàstics, entre d’altres residus.
Amb la visita al CRAM, els i les professionals que hi treballen ens van aportar molta informació i vam conèixer de prop la situació de les tortugues marines, la seva tasca com a entitat i quin paper juguem nosaltres per a millorar la situació d’aquests animals.


Després de tot el procés d’aprenentatge sobre el nostre projecte de l’ecosistema marí, en companyia de les tortugues babaues, Diables i Castellers hem treballat conjuntament en la creació d’una maqueta cooperativa sobre l’ecosistema marí, hàbitat de la tortugues marines. En ella s’exposen les amenaces amb què es troba i com de perjudicat està el seu ecosistema. Al llarg de tot el procés, hem anat aprenent aspectes biològics de la tortuga (com és, quina és la seva alimentació, com es reprodueix i es comporta…), aspectes del seu entorn i l’impacte humà (sistemes de pesca i tipus de xarxes, sobreexplotació de la platja, contaminació, etc).
Al llarg de tot el projecte hem anat investigant i agafant consciència sobre la situació de vulnerabilitat d’aquest animal en concret i a la vegada de les problemàtiques dels nostres mars i oceans. Hem après quins factors intervenen en un ecosistema i hem realitzat experiments per entendre diferents conceptes: dissolució, densitat, grau de salinitat, flotabilitat, mostra i el pH.


Com a cloenda, totes dues classes hem exposat el proc´és treball a l’ObrIM a les famílies del curs, explicant allò que hem après durant el projecte. També hem volgut animar a tota la comunitat en l’apadrinament d’una tortuga marina del CRAM!
